زیرساخت ابری هایو

آموزش Rescue mode در سرور ابری ویندوزی

  چگونه در سرور ابری ویندوزی از قابلیت Rescue mode استفاده می‌شود؟

Rescue Mode یک ویژگی مهم در سیستم‌عامل‌ها و سرورها است که برای عیب‌یابی و رفع مشکلات بحرانی در سرور ابری ویندوزی و دیگر سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که سیستم به دلیل مشکلاتی مانند خرابی فایل سیستم، مشکلات بوت، یا خرابی فایل‌های مهم نمی‌تواند به صورت عادی بوت شود، می‌توان از Rescue Mode برای دسترسی به سیستم و رفع این مشکلات استفاده کرد.

ویژگی‌های Rescue Mode

بوت شدن از طریق محیط محدود: در این حالت، سیستم از یک نسخه ساده‌تر و محدودتر از سیستم‌عامل بوت می‌شود که تنها امکانات اساسی برای عیب‌یابی را فراهم می‌کند.
دسترسی به فایل سیستم: در Rescue Mode می‌توانید فایل سیستم‌های نصب‌شده را mount کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشید تا بتوانید فایل‌های معیوب را اصلاح یا حذف کنید.

اجرای ابزارهای خط فرمان: برای بررسی و اصلاح مشکلات فایل سیستم fsck یا امکان اجرای دستوراتی مانند grub-install برای نصب مجدد بوت‌لودر وجود دارد.

بازیابی رمز عبور: اگر رمز عبور root فراموش شده باشد، می‌توانید از طریق Rescue Mode آن را بازنشانی کنید.

کاربرد های رایج Rescue Mode

رفع مشکلات بوت: مثل تعمیر یا نصب مجدد بوت‌لودر.

بازیابی داده‌ها: دسترسی به فایل سیستم‌ها و بازیابی فایل‌های مهم.

رفع مشکلات شبکه: پیکربندی مجدد شبکه در شرایط بحرانی.

Rescue Mode ابزاری قدرتمند برای بازیابی سیستم در مواقع اضطراری است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به بوت کامل، سیستم را تعمیر کنید. این ویژگی در سرورهای ابری ویندوزی بسیار مفید است.

هایو پیشرو در ارائه سرورهای ابری با بهترین قیمت‌ها و کیفیت عالی است. با هایو، می‌توانید به راحتی سرور ابری در ایران و سرور ابری خارجی را تهیه کنید.

با انتخاب هایو، از امکانات برتر و خدمات بی‌نظیر در دنیای سرورهای ابری بهره‌برداری کنید و تجربه‌ای مطمئن و اقتصادی را برای کسب‌وکار خود رقم بزنید.

آموزش استفاده از Rescue Mode در سرور ابری ویندوزی

در این بخش، نحوه استفاده از Rescue Mode در سرور ابری ویندوزی که از هایو تهیه کرده‌اید را به صورت گام به گام توضیح می‌دهیم.

 

 سرور ابری ویندوزی

 

 

1. تهیه سرور ابری ویندوزی از هایو

ابتدا، وارد پنل کاربری خود در هایو شوید و یک سرور ابری ویندوزی تهیه کنید. پس از خرید، چند دقیقه صبر کنید تا سرور به طور کامل روشن شود. سپس از لیست سرورهای خود، سرور ابری ویندوزی مورد نظر را انتخاب کنید.

2. ورود به Rescue Mode

برای ورود به Rescue Mode در سرور ابری ویندوزی، از منوی بالای صفحه سرور، گزینه‌ی “Rescue Mode” را انتخاب کنید. گزینه‌های موجود را مطابق تصویر زیر فعال کنید. پس از فعال‌سازی، چند لحظه صبر کنید تا سرورابری به صورت خودکار ریبوت شود. این ریبوت برای اعمال تغییرات ضروری است.

آموزش Rescue mode در سرور ویندوزی

 

 

3. ورود به کنسول سرور ابری ویندوزی

پس از ریبوت شدن سرور، دوباره به منوی بالای صفحه بروید و وارد قسمت “کنسول” شوید. در این بخش، گزینه “درخواست اتصال کنسول” را انتخاب کنید و سپس روی دکمه “ورود به کنسول” کلیک کنید، مطابق تصویر زیر.

 

 

4. تنظیمات اولیه در کنسول

در مرحله بعد، وارد کنسول خواهید شد. تیک گزینه اول را بزنید و از لیست پایین، گزینه دوم را انتخاب کنید و سپس “Next” را بزنید. در مرحله بعد، صفحه‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد انتخاب کنید ویندوز در کدام درایو نصب شود؛ به این تنظیمات دست نزنید و فقط روی “Next” کلیک کنید.

 

 

5. تکمیل مراحل تنظیمات

در این مرحله، سوال‌هایی نمایش داده می‌شود که پاسخ به آن‌ها اهمیت زیادی ندارد؛ بنابراین به راحتی “Yes” را بزنید و در نهایت “OK” را کلیک کنید. سپس روی ادمین کلیک کرده و “Next” را بزنید.

 

 

 

 

6. ایجاد یوزرنیم و پسورد در سرور ابری ویندوزی

اکنون باید یک یوزرنیم و پسورد برای ویندوز خود انتخاب کنید. این اطلاعات برای ورود به سرور ابری ویندوزی در آینده مورد نیاز است، پس با دقت انتخاب کنید. پس از انتخاب یوزرنیم و پسورد، روی دکمه “Create” کلیک کنید تا یوزر شما ساخته شود.

 

 

7. غیرفعال‌سازی Rescue Mode در سرور ابری ویندوزی

پس از ایجاد یوزرنیم و پسورد، صفحه کنسول را ببندید و به پنل کاربری خود در هایو بازگردید. در اینجا، وارد بخش سرور ابری ویندوزی خود شوید و از منوی بالا، قسمت “Rescue Mode” را غیرفعال کنید. سپس صبر کنید تا سرور به طور خودکار ریبوت شود. اگر پس از چند ثانیه سرور ریبوت نشد، می‌توانید به صورت دستی از سمت راست سرور را ریبوت کنید.

 

 

8. ورود به سرور ابری ویندوزی پس از ریبوت

پس از روشن شدن مجدد سرور ابری ویندوزی، وارد بخش کنسول شوید و “درخواست اتصال به کنسول” را بزنید. در این مرحله، یوزرنیمی که ساخته‌اید را انتخاب کرده و پسورد خود را وارد کنید تا به سیستم وارد شوید.

 

 

9. تغییر پسورد یوزر در ویندوز

پس از ورود به ویندوز، به بخش تنظیمات بروید و در نوار بالا گزینه “Change Password” را انتخاب کنید. سپس وارد بخش اولی شوید. در این قسمت، پسورد فعلی خود را وارد کرده و در دو فیلد بعدی، پسورد جدید را وارد کنید. در قسمت آخر نیز می‌توانید یک “Password Hint” اضافه کنید تا در صورت فراموشی پسورد، بتوانید آن را به خاطر آورید. سپس روی “Next” کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

10. اتصال از طریق Remote Desktop به سرور ابری ویندوزی

پس از تغییر پسورد، صفحه کنسول را ببندید و وارد برنامه Remote Desktop شوید. در اینجا، IP سرور ابری ویندوزی خود را وارد کنید و در مرحله بعد، یوزرنیمی که ساخته‌اید و پسورد جدیدی که تعیین کرده‌اید را وارد کنید و “Next” را بزنید تا وارد سرور شوید.

در این بخش یوزرنیمی که داخل کنسول ساخته بودید و پسوردی که تغییر دادید رو بنویسید:

در قسمت بعدی فقط کافیه yes را بزنید تا مراحل ورود به ویندوز انجام بشه:

 

با رعایت دقیق این مراحل، می‌توانید با موفقیت وارد سرور ابری ویندوزی خود شوید و از امکانات Rescue Mode استفاده کنید. این آموزش برای کمک به شما در مواقع بحرانی تهیه شده است تا بتوانید به راحتی سرور ابری ویندوزی خود را مدیریت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *